Jakab Gabriela Lucretia Cabinet Individual de Psihologie

Servicii de psihopedagogie specială

Jakab Gabriela Lucretia Cabinet Individual de Psihologie

Sunt psiholog principal autonom in specialitatea psihopedagogie speciala, inscrisa nr. 199 în Registrul TSA al Colegiului Psihologilor din România.

Evaluarea și psihodiagnoza tipului și severității disfuncției persoanelor cu deficiențe

Acestea se realizează prin raportare la standardele existente prin teste și instrumente specifice care vizează anumite procese psihice, inteligența, aptitudinile și personalitatea în ansamblul ei. Scopul evaluării urmărește stabilirea calității și nivelul funcționării structurilor anatomice, funcțiilor organice, activității și participării persoanei cu dizabilități la viața socială, ținând cont de mediul în care trăiește și dacă beneficiază sau nu de servicii și intervenții adecvate. Evaluarea are multiple și diverse obiective cu scopul final al includerii sociale a persoanei cu dizabilități.

Consilierea persoanelor cu deficiențe și a familiilor acestora

Se adresează în special persoanelor care întâmpină dificultăți în adoptarea unor decizii eficiente și nu reușesc să pună în relație cel mai potrivit rol pentru situația prezentă în care se află. Însănătoșirea climatului familial, asanarea lui prin intervenția terapeutică și consilierea familiei, ameliorarea raporturilor părinte-copil/părinte-părinte, reprezintă prioritățile acțiunilor noastre.

Intervenții psihopedagogice specifice pentru persoanele cu deficiențe/activități de terapie educațională/programe de recuperare educațional-terapeutice

Aceste programe oferă o deschidere spre normalitate, ceea ce, în viziunea contemporană înseamnă a oferi persoanelor cu cerințe educative speciale, modele și condiții de viață cotidiană cât mai aproape de condițiile și modurile de viață obișnuite.

Asistența, consilierea și intervenția psihopedagogică specială în instituții, organizații și comunitate, specifice pentru persoanele cu deficiențe

Serviciu de consultanță a persoanelor ce lucrează în diverse organizații, instituții (ex. juriști, avocați, profesori, medici, etc.) și chiar din comunitate, ce au întrebări cu privire la diverse caracteristici ale intervenției psihopedagogice sau a tabloului fiecărui tip de deficiență.